Z volné nohy k založení PPC agentury

Prakticky pět let jsem pracoval na volné noze. Řada klientů si to ani neuvědomovala, protože jsme společně s kolegou Ondrou Sovou vystupovali pod značkou PPCreklamy.cz. Značka, která ani neměla být značkou a v podstatě se s ní nedalo nikdy nijak extra pracovat. Prostě jen webová adresa na které byla nabídka realizace služeb s PPC reklamou. Ale my značku nepotřebovali. Klienti si nás vždy našli sami. Nikdy jsme neinzerovali své služby, šířila se doporučení, budoucím klientům se líbily mé názory na blogu či Twitteru. V neposlední řadě přibývaly stále zajímavější reference. Vše stálo na osobním brandu mě a Ondry, stejně tak na spokojenosti klientů.

Být na volné noze bylo dlouhodobě ideální. Práce z domova, svoboda, minimální provozní náklady, kdykoli přišly na účet peníze od klienta, mohl jsem jít na pivo… Ostatně, přijde mi to jako včera, když jsem v roce 2011 shrnoval své pocity ze dvou let na volné noze. Prostě spokojenost. Mohl bych takto fungovat ještě hodně dlouho.

Myšlenky na vlastní firmu

Nebyl důvod cokoli měnit. Úvahy nad založením vlastní firmy, vlastní PPC agentury, ale samozřejmě přicházely. S železnou pravidelností mě David Špinar zdravil slovy: „Tak co, Roberte, už máš firmu?“. Ptali se i další lidé, ptal jsem se i já sám sebe. Odrazovalo ale mnoho důvodů: Byrokracie, Účetnictví (plátce DPH, podvojné účetnictví), Peníze (peníze na účtu jsou firmy a je třeba je účetně vyvést). Založit firmu by navíc mělo smysl jen pokud bychom chtěli růst a s tím se pojí náklady a starosti s vlastními kancelářemi, zaměstnanci, strach z toho zda zaměstnance uživíme, atd atd.

A přesto, stalo se. Od prvního čevna jsme společně s Ondrou založili firmu s názvem agentura KOFEIN s.r.o..

Proč agentura vznikla?

Důvodů nakonec byla celá řada. Už před rokem jsme měli s Ondrou jasno, jen jsme netušili jak dlouhá cesta k cíli povede.
Převážily dva argumenty.

Reklamní systém AdWords se za poslední dva roky dramaticky proměnil. To, co dřív bylo o textové reklamě ve vyhledávání Google a pár bannerech na partnerských webech se změnilo v široké spektrum nástrojů a možností. Video reklama na YouTube, mobilní reklama, práce s XML feedy eshopů a s nimi produktové reklamy ve vyhledávání + dynamický remarketing v obsahové síti, interaktivní Rich media bannerové formáty, API/skripty a strojová řešení práce s kampaněmi, a další a další novinky a pokročilé možnosti. Už dlouhodobě není v silách jednoho freelancera mít zkušenosti se všemi formáty a na špičkové úrovni s nimi ve prospěch klienta pracovat. Je čas pro specialisty na jednotlivé oblasti.

Druhým argumentem je osobní posun. Snaha nestát na místě. Má práce neustále stála na mé osobě. Jakmile se cokoli stane a ja nebudu moci ťukat do klávesnice, bude všemu konec. Navíc stárnu. Občanský průkaz prozrazuje 35 let a je nejvyšší čas přijmout další výzvu a posunout se dál. Nezakrnět v pocitu slepé spokojenosti.

Jak vznikala agentura KOFEIN

Jedním z prvních kroků byl název firmy. Věděli jsme, že se chceme odlišit.

Nechtěli jsme v názvu nic společného s naším oborem. Žádná efektivita, marketing, online, optimalizace, natož PPC. Takových firem už je tu dost a nejednou se v názvech klienti ztrácí (Effectix, Optimio, Optimics, Optimato, Forclick, PPClick, PPC guru…).

Název, který nebude závislý na oboru, ale firma se může vyvíjet a rozšiřovat činnosti. Chtěli jsme české slovo, které si klienti mohou vzájemně doporučit a nikdo ho nesplete, chtěli jsme název za kterým si budeme stát a bude nás i svým způsobem charakterizovat a v neposlední řadě – název, který bude volný v rejstříku firem a bude k němu možné získat vhodnou internetovou doménu.

KOFEIN. Slovo, které vyplynulo a nezapadlo. Kofein je něco, na čem historicky žije celý reklamní průmysl. (Od konce alkoholového období Dona Drapera a spol.). Každý den začínáme kafem a po nocích se udržujeme Red Bullem, když doháníme termíny. Kofein lze definovat jako prvek, který probudí mysl a rozbuší srdce. Proto všechno i my jsme KOFEIN.

Doména KOFEIN.cz se zdála zcela logická, ale samozřejmě nebyla dostupná. Už v květnu 2013 jsme ji odkoupili od původního majitele. Rok před fyzickým vznikem firmy.

Nechtěli jsme začít jako jedni z mnoha. Namalovat si sami obrázkové logo, nebo nechat „webtržníky“ ať se vytáhnou pod příslibem tisícikoruny. Chtěli jsme profesionální firemni identitu. Logo, které ani po pár letech nebude ostudou. Pro realizaci jsme zvolili grafické studio Heyduk, Musil & Strnad s.r.o., které se na tvorbu firemní identity specializuje. Líbila se nam jejich práce založená na typografii, i reference mezi které patří tvorba identit pro takové subjekty, jako Zentiva, Česká filharmonie, J&T Banka a celou řadu dalších.

Vznikla ucelená koncepce, se kterou jsme se rozhodli fungovat po několik příštích let.

To už se ale blížilo jaro 2014 a my začali řešit tvorbu webové prezentace, zaměstnance i vlastní kanceláře. Vše pomalu krok za krokem.
Od konce května byla agentura KOFEIN s.r.o. zapsána do rejstříku, od června jsme přijali prvního zaměstnance, od července druhého zaměstnance, přemístili se do vlastní kanceláře na Smíchově a ladili dokončení nového webu na kterém usilovně pracovali kluci z Blueberry.cz Apps.

A teď jsme tu. Skončilo období klidu a bezstarostnosti, začaly nové výzvy, starosti i radosti. Jedno je jisté, udělat další krok bylo už dávno na čase. A opět je vše jen a jen v našich rukách.

Příspěvek byl publikován | Rubrika: Nezařazené | Autor: .

3 komentáře u „Z volné nohy k založení PPC agentury

  1. LUX

    Logo je hezké, ale vidím v něm menší drobnost, která to kazí. Ve slově kofein by mělo být on a ne off.

    1. Robert (admin) Autor příspěvku

      Nekdo zapíná a vypíná. Někdo vypíná a pak zase zapína. ON/OFF nebo OFF/ON? Nejsme jako ostatní, jsme jiní, jdeme svou cestou? :) I tak se tu může brát :)

  2. Patrik

    Téměř před rokem jsem s vámi komunikoval, ale měli jste „stop stav“ z důvodu množství práce. Snad to tak budete mít i nadále. Ať se daří!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *